Verzend en retourbeleid


In verband met het coronavirus is de druk bij de bezorgdiensten enorm verhoogd. Dit heeft tot gevolg dat een bestelling niet binnen de afgesproken termijn geleverd kan worden. Alhoewel  Luxa Living in de meeste gevallen de afgesproken levertijden kan garanderen, kan door omstandigheden toch later bezorgd worden. Wij vragen om uw begrip hiervoor. 

Verzend & retourbeleid

1. Verzending 
Na het plaatsen van uw bestelling, ontvangt u een order bevestiging met uw factuur. Op het moment dat uw bestelling is verwerkt en het pakket is gemaakt, ontvangt u een trackingsemail. Normaliter komt deze e-mailbericht direct in uw postvak terecht. Mocht dat niet het geval zijn, dan kan het zijn dat de e-mailbericht in uw spamfolder terecht is gekomen. Wij vragen u vriendelijk om uw spamfolder ook na te kijken. 

2. Levertijd
Bij producten die op voorraad zijn, is de levertijd binnen Nederland 1 tot 2 werkdagen. Binnen Europa kan dit oplopen tot 8 werkdagen. Houdt er rekening met dat bepaalde producten een uitzonderlijke levertijd kennen. Indien u een deadline heeft voor een bepaalde bestelling dan verzoeken wij u vriendelijk om deze voortijdig te plaatsen. Heeft u toch een product met spoed nodig, neemt u dan contact met ons op via [email protected]. In het geval een product niet op voorraad is dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld en wordt het product op verzoek nabesteld. 

3. Uitzonderlijke levertijden
De producten die onder de categorie ‘coming soon’ vallen is de levertijd 2 tot 4 weken. Alvorens u een bestelling van die categorie wenst te plaatsen, verzoeken wij u om eerst contact met ons op te nemen. 

4. Betaling 
Betaling kan via ideal, creditcard en applepay. 

Op www.luxaliving.nl kunt u geen gebruik maken van after pay mogelijkheid. Alle betalingen dienen bij bestelling gedaan te worden, zodat het product geleverd kan worden.

5. De verzendkosten
Voor bestellingen in Nederland boven de € 50,- brengen wij geen verzendkosten in rekening. Indien uw bestelling lager uitvalt dan €50,- wordt er €4,95 aan verzendkosten in rekening gebracht. Wij leveren in Nederland en België.

6. Wijze van verzending
Om uw bestelling zo snel mogelijk bij u thuis te bezorgen werken wij met Postnl en DHL. Uw bestelling wordt zorgvuldig verpakt in speciale verpakking om beschadiging van de producten te voorkomen.

7. Adresgegevens 
Wij verzoeken u vriendelijk om altijd uw adresgegevens bij het plaatsen van de bestelling goed te controleren. U draagt de verantwoordelijkheid voor het doorgeven van de juiste adresgegevens. Indien uw adresgegevens niet juist of volledig zijn, dan draagt u de kosten voor de zoekgeraakte pakketten en betaalt u de extra gemaakte verzendkosten. 

9. Ontvangst van goederen
De klant draagt de verantwoordelijkheid voor het in ontvangst nemen van het pakket en/of het op tijd ophalen bij een service punt. U dient de track&trace code daarom regelmatig te controleren. Eventueel extra gemaakte verzendkosten worden betaald door de klant.

Retourbeleid


10. Retourneren  
Onder consumenten wordt verstaan: mensen die een aankoop hebben gedaan bij Luxa Living in de webshop. Enkel de persoon die de aankoop heeft volbracht, kan een retour aanvragen. Volgens het Europees recht heeft u tot en met 14 dagen na datum van ontvangst recht op het herroepingsrecht. 

11. Stappenplan retour
STAP 1. Voeg aan het retour pakket een begeleidend briefje toe met daarin duidelijk uw NAAM, het ORDERNUMMER en welke artikelen u wenst te retourneren. 

STAP 2. Label en frankeer het pakket via  POSTNL –  DHL of online. Zorg altijd dat het adres duidelijk zichtbaar op het pakket staat vermeld.

Het retour adres:
Luxa Living 
Van ‘t Santstraat 167
6523 BE Nijmegen

LET OP! VANUIT BELGIË moet de bezorging binnen Nederland via POSTNL verlopen. Vraag dit na bij de bezorgdienst waar u het pakket laat labelen.

STAP 3. Bewaar altijd goed het verzendbewijs en de trackingsgegevens. De verantwoordelijkheid van de zending ligt bij u.

STAP 4. Een retour die in goede is ontvangen en voldoet aan de gestelde voorwaarden wordt binnen 8 werkdagen verwerkt. 

12. Goedkeuring retour
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht er toch nog een beschadiging aan het product bevinden dan kunnen we een waardevermindering in rekening brengen.

13. Retour buiten de bedenktijd
Indien een retour  buiten de wettelijk vastgestelde termijn door Luxa Living wordt ontvangen zullen de oorspronkelijke verzendkosten in rekening worden gebracht en heeft u de keuze om het pakket terug te laten zenden of een waardebon in plaats daarvan te ontvangen. Het aankoopbedrag wordt niet geretourneerd voor bestellingen die na de wettelijke beslisstermijn door ons zijn ontvangen. 

14. Terugboeking aankoopbedrag 
Bij producten die op de juiste wijze zijn geretourneerd en door ons zijn verwerkt wordt het volledig aankoopbedrag binnen 8 werkdagen naar uw bankrekening teruggeboekt. 

15. Kosten en verantwoordelijkheid retourzending
Kosten voor de retourzending vallen onder de verantwoordelijkheid van de consument. Wij adviseren u om het betalingsbewijs van de verzending goed te bewaren, totdat het product door ons is ontvangen en de ontvangst daarvan aan u is bevestigd. Indien een product zoek is geraakt, adviseren wij u om contact op te nemen met de bezorgdienst waaraan u ons product aangeboden heeft voor retour. Zij zijn eindverantwoordelijk voor zoekgeraakte producten. 

16. Ruilen 
Indien u een vervangend product wenst, dient u een nieuwe bestelling te plaatsen.

17. Waardevermindering 
Indien schade is ontstaan aan het product en aantoonbaar is dat er meer met het product is gebeurd dan verwacht mag worden om te beoordelen of u het wilt houden, komen de kosten van deze schade voor uw rekening. De verpakking mag zijn opengemaakt. Het product mag echter geen vlekken, (rook-)geuren of andere schade bevatten. Indien er slijtage of schade is opgetreden, dan is Luxa Living gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag.

18. Termijn: 14 dagen bedenktijd 
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product zal slechts in die mate worden uitgepakt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product wordt behouden.

19. Pakket vertraagd of zoek 
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan tot 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid bij de bezorgdienst  ligt of bij Luxa Living. Indien de bezorgdienst verantwoordelijk is voor zoekgeraakte producten, dan dient u zelf een claim in te dienen bij de bezorgdienst. Mocht dat niet het geval zijn, dan zullen wij ons verantwoordelijkheid nemen en met u zoeken naar een passende oplossing. 

Heeft u betaald via creditcard of paypal, dan heeft u vaak het recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.

20. Omgang product met productiefout en garantie
Indien er verdenking is dat het product een productie fout heeft en niet werkt naar behoren, kan het product retour worden gezonden. Het gaat dan retour naar de fabrikant. Deze onderzoekt het product. De uitslag van dat onderzoek is bindend. Indien beoordeeld wordt dat het inderdaad aan het product ligt dan ontvangt u een nieuw product. Indien beoordeeld wordt dat het niet aan het product ligt dan ontvang u het product retour en moet u de verzendkosten betalen.